maanantaina, maaliskuuta 16, 2009

Aman agikisojen purku ja muuta agipohdintaa

No jospa vihdoin ja viimeinen saisi kelattua Amandan viimeiset neljä kisaa... Muistaakseni johonkin kuittaisin niistä pari sanaa.

Tamskin kisat 22.2
"Meillä kisat meni ihan kivasti, koska Amanda pujotteli!! Ekalla radalla se pujotteli jopa ihan hyvin. Mä mokasin loppusuoran joten tuloksena vitonen (kielto muurilta) ja yliaikaa. Toka rata oli Mujusen. Siinäkin mokasin ohjauksessa kun hyydyin ja vedin yhden hypyn ohi ja Ama sit hyppäs sen väärään suuntaan. Mutta pujottelu meni oikein, vaikkakin hitaasti eli Aman tekemisiin olen oikein tyytyväinen. Jotenkin lohdullista, että mun ohjauksessa on hiottavaa, koska se on sellainen juttu mihin mulla on mahdollisuus vaikuttaa. Tarttee saada vaan lisää kisakokemusta sillä mulla oli taas hermot ihan pinnassa ja törttöilin sen vuoksi aika paljon ja himmailin ihan turhaan monessa kohtaa."

Ylökkin kisat 1.3
"Aman eka rata oli katastrooffi. Jotain niin järkyttävän kauheeta. Mä olin ekana lähdössä ja sain koiran silleen heti rataantutustumisen jälkeen vaan käteeni. Kumpikaan ei ehtiny rauhoittua yhtään ja koko meno oli karmeeta söhlinkiä. Kaksi niin pihalla olevaa tyyppiä ja molemmat menossa eri suuntiin. Järkkyä :/
Toisella radalla saatiin koottua ittemme ja se olikin ihan kiva. Kepeiltä tuli vaihteeksi vitonen, mutta päästiin ihanneajan rajoissa maaliin ja hyvällä fiiliksellä. Siihen oli hyvä lopettaa päivä."

Tamskin kisat antoi vähän toivoa pujottelun suhteen, mutta Ylökkin kisat palautti mut aika maan pinnalle. Meillä ois niin paljon opeteltavaa. Pujottelu ensimmäisenä. Toisekseen Amanda varastaa lähdössä. Se on jokaiseen tän vuoden kisaan lähtenyt varastaen. Tai korjataan ei jokaiseen, koska puolet kerroista ollaan lähdetty yhtä aikaa ja silloin se on lähtenyt luvalla. Koska me ollaan pääasiassa vaan kisattu, niin kontaktit alkaa pahasti kaivata hiomista. Olen pysyttänyt vain sen muutaman kerran niille. Oikea paikka ei ihan ole hallussa ja Amanda ei taatusti jäisi paikoilleen, vaikka pysähtyykin. Oma ohjaaminen on tönkköä, hidastelevaa ja ykkösluokkalaista.

Kesäkaudella ollaan treeneihin ilmoittauduttu, joten nyt alkaa treenaaminen. Jospa homma lähtisi toimimaan. Oma ohjaaminen kaipaa niin epätoivoisesti treeniä. Mulla on tasan yksi tapa ohjata eli valssi. Olisi syytä opetella muitakin keinoja liikkua radalla. Ihan vielä en ole edes hahmottanut mitä kaikkea pitäisi opetella, mutta lita on varmaan loputon. Vaan jahka esteet siirtyy kentälle, niin eiköhän siinä pikkuhiljaa ala selvenemään. Kesäkautta odotellessa....

Ei kommentteja: