keskiviikkona, toukokuuta 05, 2010

Puuhailuja ja suunnitteluja

Eilen käytiin kentällä kääntymässä. Portin tolppa on käännetty (miesten toimesta, ei mun) ja koirat sai rallatella. Länderit pääsi leikkimään Proon kanssa. No sehän meni tietysti niin, että Pila juoksutti Prota, Kuje teki täsmäiskuja Pilaa kohti aina kun pikkuländerin juoksulinja meni läheltä ja Amanda kävi välillä sanomassa Prolle "räyh!" Mulla oli mukana kamera, mutta en tietenkään tajunnut kuvata. En tietenkään, koska agikentällä aivoni muuttuvat vihreäksi mönjäksi enkä osaa ajatella. Ois saanu niin kivoja kuvia.

Koska olin iltavuorossa käytiin samalla Pilan tulevan kouluttajan kanssa tavoitteet läpi. Mun tavoite on saada Pila kolmosluokkaan ennenkuin V saa Iren sinne :D Niin ja tehdä Pilan kanssa perusteet kunnolla. Tarkoitus ois myös opettaa se hukkaamatta Pilan vauhtia, vaikka mulla onkin paha tapa hidastaa koiria. Saatiin heti kotiläksyksi tässä-käskyn opetus kädestä palkkaamalla ja puiden kierto. Siispä suuntaan tänään kolmen länderin kera metsään. Koutsi lupasi myös puuttua siihen, ettei Pila pääse mua pureskellen suorittaan rataa. Sillä vähän tuppaa kierrokset nouseen agiesteiden luona.



Amandalle me otettiin raivokepit. Ensin otin Iren kanssa pari kertaa pujottelen sen nenän edessä ja sitten vasta Ama pääsi suorittaan. Olipas vauhtia, ja raivoa. Palkkasin sen kepillä. Siis semmoisella oksalla. Ei ois uskonu, mutta se palkkautu sillä aika hyvin. Samalla kepillä millä olin palkannu myös Iren. Saatiin kaksi onnistunutta toistoa ja vissiin neljä semmosta missä Ama ei pujotellu loppuun asti, mutta meni vauhdilla, niistä palkkasin kaksi siitä huolimatta ettei menny loppuun. Ainoo huono puoli oli, että tän jälkeen Ire oli aikas kierroksilla ja sen treenistä ei meinannu tulla mitään. Amalla ei muuta otettu. Kuje ei päässy ollenkaan treenaamaan. Sai vaan juosta. Toki se luikahti putkeen ku päästin ne lopussa juoksenteleen, mutta niin meni Ama ja Pilakin.

Agia

Agia

Sitten suunnittelin hieman länderiagia Tampereelle. Kenttä ois nyt alustavasti varattu 23.5 pariksi tunniksi ja sinne ois tarkoitus järjestää agilityn esittely- ja höntsäilypäivä. Wilman ja Ronjan omistaja Päivi lähettelee aiheesta sähköpostia ja mä laitan vielä foorumille infon. Sen lisäksi yritän järjestää 4:lle länderi-koirakolle 8 kerran koulutuksen. Aika on perjantaisin 16-17.30 eli ei mikään kauhean ideaali, mutta toi on ainoa mikä mulle itelle sopii ja mä vedän sen joten muita mahdollisuuksia ei oikein oo. Se on noin joka toinen viikko vaan. Hintaa en vielä tiedä, se on kyselyn alla. Nyt jos joku Tampereen seudulla asuva (länderin omistaja) sen tästä bongaa, niin sähköpostitse voi kysellä adeina [a] mbnet.fi lisää. Etusijalla on ne, joilla ei treenipaikkaa ole, koska täälläpäin ei mikään hirveän helppo oo alkeiskursseille päästä. Tän tarkotus ois helpottaa harrastuksen aloitusta. Mutta myös muut voi kysellä.

Ei kommentteja: