perjantaina, elokuuta 25, 2006

Lampun vaihtoa ála Ama ja Onni

Tää oli länderifoorumilla, mut laitetaas nyt tänneki.

Miten meillä lampunvaihto sujuisi.
"Amanda, voisitko vaihtaa lampun? " Ama tulee juosten paikalle ja jää seisten tuijottamaan silmiin: "toki vaihdan. Miten se vaihdetaan? Vaihdanko heti?" Vilkaisu Onnin suuntaan: "Näetkö MINUA pyydettiin vaihtamaan lamppu."

Selitän miten lampunvaihdon pitäisi tapahtua ja Amanda kuuntelee pää kallellaan. Se kipittää Onnin luo ja paimentaa Onnin tökkien lampun alle. Onni lösähtää makaamaan ja Amanda tökkii sitä, niin että Onni nousee seisomaan. Neiti kiipeää Onnin selkään ja yrittää vaihtaa lamppua, kun Onni lösähtää uudelleen makaamaan. Amanda saa hepulit ja juoksentelee ympäri taloa hetken aikaa. Onni hämmentyy ja nousee seisomaan, jolloin Amanda pomppaa sen selän päälle ja kurkottelee lampun pois. Se pitää lamppua suussaan ja tekee jättiläisloikan alas maahan, jossa se saa uudelleen juoksuhepulikohtauksen. Lopulta se jättää lampun noin metrin päähän minusta ja tulee häntäänsä heiluttaen viereeni. "Katso minä osasin."

Kerron, että uusi lamppu pitäisi vielä saada paikoilleen. Amanda katsoo uutta lamppua epäilevästi ja kokeilee heittää sitä. Lamppu hajoaa ja tuon uuden lampun. Amanda tökkii sitä tassullaan. Onni tulee viereen katsomaan mitä tapahtuu ja Amanda vilkaisee sitä sanoen: "Onni voi laittaa tuon paikoilleen " ja juoksee sängylle makoilemaan. Onni katsoo minua, lamppua, minua. Ottaa lampun varovasti suuhunsa ja menee sängyn viereen makoilemaan.

Lopulta minä vaihdan uuden lampun paikoillensa.

Ei kommentteja: