torstaina, toukokuuta 03, 2007

Kepposen kertomaa: Meidän lauma

Olen kohta 10 viikon ikäinen länderipentu. Asun kämpässä yhdessä Jästipään, Pompputassun ja mamin kanssa. Meidän kanssamme asuu myös Tirppana ja sen matte. Kun muutin tähän laumaan olin aluksi aika varma, että muut koirat ovat ihan tylsiä. Kukaan ei halunnut aluksi leikkiä kanssani. Mutta ei mennyt kauaa, kun Pompputassu otti minut suojiinsa. Se on ihana isosisko ja suojelee minua kaikelta muulta, paitsi Tirppanalta.

Tirppana on pienempi kuin Jästipää ja Pompputassu, mutta se osaa olla niin kiukkuinen, että sitä pitää varoa. Aluksi mietin, että isona haluan samanlaiseksi, mutta en taida sittenkään haluta. Yhtenä päivänä Tirppana sanoi, että siitä on ihan okei, että muutin tänne ja sen jälkeen olen saanut nukkua sen vieressä jos haluan. En kuitenkaan saa ottaa sen ruokaa enkä tavaroita.

Meidän lauman mies on Jästipää. Se katsoo, että kaikki asiat sujuvat, mutta ei koskaan puutu muuhun kuin ruokaan ja luihin. Se sanoo, että naiset saa ite selvittää välinsä. Olen päättänyt, että isona minusta tulee tämän lauman mies, koska silloin voi ottaa kaikki luut itselleen, jos haluaa.

Ei kommentteja: