lauantaina, syyskuuta 26, 2009

Villintyneet länderit

Joku on vaihtanut mun koirat. Tai ainakin Amandan. Meillä vaihtui kouluttaja tuossa kuukausi takaperin. Voi olla, että samalla joku vaihtoi kiltin, kuuliaisen Aman, sähäkkään raivottareen. Mulla on muutamaan kertaan vaan jääny suu auki kun Ama ampuu ihan täysillä ja on ihan kierroksilla. Onneksi meillä on koutsi, jolla on itsellä tykittäviä koiria, ja joka osaa hyvin neuvoa miten ohjata. Oon tykänny tosi paljon kaikista treeneistä. Vaikeita ratapätkiä ja aina oppii jotain uutta. Ja saatiin viel jatkaa saman kouluttajan ryhmässä talvi. Jes!



Viime torstaissa ehkä parasta oli Amandan kepit, jotka oli nopeat ja iloiset. Siinä alkoi oikeasti olla pujottelemisen makua. Lisäksi Ama repi mun kanssa hihnaa. Uskomatonta. Amanda oikeasti veti siitä ihan tosissaan ja murisi. Se ei yleensä millään leiki mun kanssa. Ama meni myös niin ylikierrokselle, että hyppi napsimassa mua käsivarteen. Jäi ihan kivat mustelmat. Siihen hommaan pitäisi keksiä jotain. Ei tuollainen käytös sovi.

Kuje-nuppunen oli oikein hieno pieni koira. Se vaan on niin helppo ohjattava. Vähän on haukkumista esiintynyt silloin kun tyttö ei oo ihan varma, että mitä pitäisi tehdä. Mä en oo niin innostunut tästä haukkumisjutustakaan. Kepeillä Kuje jostain syystä hakeutuu helposti tokan keppiväliin. En tiedä johtuuko ohjaamisesta vai treenaamattomuudesta.



Pila-pirpaneinen käväisi Iren treeneissä kokeilemassa puimia. Mun ois tehny mieli opetella sitä estettä Iren kanssa, mutta koska satoi vettä, en uskaltanut. Ire on sen verran sählä, että ois vielä sutinu ittensä sieltä alas. Pilasta puomi oli ihan hauska, ei se varmaan edes tajunnut kuinka ylhäällä oli ja kontaktille malttoi pysähtyä syömään nameja. Putkeenki sai juosta muutaman kerran.

Irellä alkaa olla kontaktin idea A:lla selvillä, mutta vauhdin noustessa se ei meinaa malttaa pysähtyä ylösmenolle ja alaskin saattaa tulla niin kovaa, että lennähtää kontaktilta alas. Otettiin hypyn kautta kontaktille menoa. Itse treeninä oli sivusuunnassa irtoamista. Mulla kesti taas paljon kauemmin aikaa hahmottaa, että mitä tehdä ku Irellä. Kepeiltä saatiin yksi onnistunut suoritus jo ilman hihnaa, mutta jatketaan viel hihnassa harjoittelua. Irelle ei talvitreeneihin ole paikkaa, mutta ehkä voidaan itsenäisesti ottaa jotain.

1 kommentti:

Pia kirjoitti...

Ihan mahtavia kuvia! Varsinkin tuo Pila pirpanan lentoloikka on niin yliverto :)! Näitä lisää...